söndag 2 november 2008

Another weekend

Ja ännu en helg har passerat. Tänkt vad fort tiden går. Nästan så att tiden går snabbare och snabbare för varje år som går. Tror att de flesta känner så. Men det är ju egentligen ganska bra för jag tänker mig själv att det faktiskt är som roligast när man är ung. Då är det bra att tiden går snabbt när man bli äldre. Men jag känner mig fortfarande ganska ung så jag vill gärna att tiden ska gå sakta nu med. Kanske är det det som är problemet. För om tiden går för snabbt så hinner man inte åldras inombords. Bara utanpå. Så helt plötsligt kommer jag väl att vara 45 men fortfarande känna mig som 25. Förhoppningsvis beter jag mig inte som 25 när jag är 45.

När jag är 45... Nej jag vill inte inte skriva om hur jag vill ha det när jag är 45. Kan istället skriva om hur jag vill ha det när jag är 35...

Då vill jag faktiskt ha familj. 2-3 barn känns lagom. Men så många barn har jag nog inte när jag är 35 men kanske i alla fall 1-2. Jag vill leva familjeliv då. Det är något jag verkligen längtar till. Känna en trygghet som kanske bara en familj kan ge en. Jag är otroligt trygg med mina vänner som jag har men är ju inte direkt jämförbart men en familj. Min familj är ju just min. Jag är beroende av nära relationer och det kanske är farligt att lägga för stor vikt hos vännerna då de faktiskt inte kretsar runt mig utan gör egna val i livet som gör att de går vidare utan mig.

Jag har funderat på detta i några dagar nu efter ett liten tankeställare jag hade i veckan. Det är inte alls så konstigt att jag värdesätter mina vänner så otroligt mycket. Det är dom jag pratar med, dom jag har roligt med, dom jag skrattar med, dom jag hittar på saker med. Jag har haft väldigt svårt att öppna mig och verkligen hänge mig till den jag tycker om - alltså inte bara är vän med utan jag menar med min partner. Det är nog något jag borde jobba med. Annars kommer jag aldrig att få det familjeliv jag så gärna vill ha.

Jag trodde jag hade blivit bättre på detta och att det kanske mer berodde på min partner. Alltså vad för slags partner jag har. Men det har blivit ganska uppenbart att det enbart beror på mig. Jag har kommit fram till att det spelar nog ingen roll hur öppen eller instängd min partner är. Jag har lika svårt att öppna mig och beskriva känslor i alla fall. Jag har inte problem att visa känslor men att sätta ord på dom är betydligt svårare. Det är påfrestande. Så vill jag inte ha det. Det är nu jag har chansen att bli bättre på detta. Nu när jag är ensam. Frågan är bara hur jag ska bli bättre på det..

Det var lite tankar och bryderier från mig... Nu struntprat:

I fredags var jag som sagt ute med tjejerna och käkade kött. Det var otroligt trevligt och det är ett fint komisgäng jag har är. Blev lite Singstar och Harrys på det. Lärdagen slog jag nog rekord i att sova länge då jag första gången vaknade kl 1145 av telefonen. Behövde nog en del sömn. Blev därför en lugn lördag och det är jag glad för idag. Men även att den var lugn så var jag ändå uppe sent. Har lagt mig kl 03 tre kvällar i rad nu. Hoppas jag kan komma i säng tidigare idag. Har sett tre filmer i helgen. Alla var bra! Har även hunnit med två långa promenader. I dag totalt 2,5 timmes promenad. Får vara nöjd med det men jag har även ätit två pizzor i helgen. Men det borde gå på jämt ut.

I morgon tar jag nya tag för en ny arbetsvecka. Kommer bli en hel del jobb men på onsdag åker jag på kurs. Ska bli väldigt intressant. Kommer där att få reda på lite om hur jag är som person. Intressant!

Nu ska jag se ett avsnitt av Desperate h... Blir fjärde gången gillt då jag somnat ifrån det tre gånger tidigare.

Nu börjar det här inlägget bli långt. Så jag avslutar här...

1 kommentar:

Lotta Dahm sa...

Bra när man kommer med insikter om sig själv... tror det är viktigt att jobba med sig själv och ta tag i saker som man känner begränsar sig i sin egna utveckling framåt. Tror stenhårt på dig Lisa!! Du får öva på mig när du vill om du vill snacka ut!