söndag 28 december 2008

Annas och Astrids frågor...

Ska ju jobba i morgon så då är det väl passande att sitta uppe kvällen innan och svara på en massa onödiga frågor...


Vilken typ av blogg klickar du helst in på?
Mina vänners bloggar plus en och annan kändis. Carolina Gynnings blogg är inte så tokig faktiskt..
Varför bloggar du?
För jag tänkte bloggen skulle vara bra om jag behövde ventilera. Jag kan ha svårt för att prata om saker... I alla fall viktiga saker!
Vilket var ditt allra första inlägg/vilket år?
Den 3 april 2008: "Första gången"
Favoritbloggare?
Alla som jag känner lite bättre, det är skoj att läsa om vänners tankar och funderingar...
Vad skulle du aldrig skriva om på din blogg?
Direkt elaka saker om personer jag känner. Annars skriver jag nog om det mesta även om jag väver in det lite ibland..
Beskriv din blogg med ett ord och kort om varför man skall följa dina bloggbekännelser!
Jag kan inte beskriva den med ett ord... Men jag hoppas den är hyfsat underhållande då och då... Och om man tycker det så tycker jag självkart att man ska läsa den!
Namn:
Lisa Maria Kristina Eriksson
Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja?
Inget jag direkt funderar på. Men när jag var yngre hade jag kunnat tänka mig att heta Kajsa. Jag tyckte Lisa var så fult..
Stjärntecken:
Stenbock - tycker en del karaktärsdrag (men inte alla) passar in ganska bra på mig.
Stenbocken besitter ofta jordens kvaliteter som trygghet, tålamod och beslutsamhet. De arbetar disciplinerat och metodiskt. De kan dock visa upp tendenser till känslokyla och överdriven försiktighet. Deras självständiga attityd kan ibland tyvärr få dem att sätta käppar i sina egna hjul. Stenbockens till en början rätt torra humor, kan ibland plötsligt få omgivningen brisera i skratt. Hans ihärdiga strävan har en tendens att så småningom attrahera det bästa av livets goda, inklusive rikedom och relationer.
Element: jord Kvalitet: ledande Polaritet: negativ

Nyckelord: Saturnus, koncentration, försiktighet, metodik, kyla, ansvarskänsla, metallen bly och lördag.
Positiva karaktärsdrag: ekonomiskt sinnad, disciplinerad och humoristisk.
Negativa karaktärsdrag: envis och kantig.
Människokroppen: hud, leder och benbyggnad.
Årgång:
80:a
Var vill du bo?
Jag vill bo i ett hus med en lättskött trädgård, gärna nära till vatten och på ett ställe man får ut det bästa av varje årstid
Vill du bli när du blir stor?
Är jag inte redan stor? Jag vill gärna bli lite mindre...
Längd:
170 cm, är väldigt nöjd med min längd!
Skostorlek:
Jag har köpt ca 3 par skor med 37, ett par med 39 och resten i storlek 38
Handikapp:
Ja, jag har en ledsjukdom som gör mig lite handikappad...
Höger- eller vänsterhänt:
Höger
Humör just nu:
Börjar bli trött och lite sur för att jag ska jobba i morgon...
Favoritgodis:
Fasen va svårt... Jag är ganska förtjust i choklad med lite krisp i. Men är nog inte det jag köper oftast direkt...
Är det nåt du absolut inte äter?
Gillar inte "slemmigt kött"... Det avstår jag gärna...
Kläder just nu:
Tröjan jag sov i och ett par mjukisar..
Musik just nu:
Ingen alls, men har visst TV:n
Vad sa du senast?
Jag måste gå nu, det luktar kiss
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då?
80-talet :D Då var jag fortfarande ung och oförstörd!
Sommarplaner:
Men herregud... Innan sommaren ska jag hinna med en vintersemester - det är det enda jag vet! Men skulle gissa på 3-4 veckors semester och då kommer jag förmodligen variera min semester med någon form av sol/partyresa, bada i Glimmingen, besöka barrskogen i Dalarna och sedan göra det som helt enkelt faller mig in.
Fisk eller badkruka:
Fisk utan tvekan!
Saft eller alkohol:
Idag skulle jag säga saft men igår sa jag definitivt alkohol!
Hur många kuddar sover du med?
Har 2 i sängen men sover bara med ena... Den andra kanske jag istället kramar eller har utanför min andra så jag känner mig trygg.. :P
Favoritväder:
Asså, kan man svara annat än sol? Vem gillar regn?
Spelar du nåt instrument?
Nej men jag har spelat fiol i många år och tvärflöjt inte lika många.
Morgon- eller nattmänniska:
Får väl säga nattmänniska... heheh... Men jag är ingen sjusovare... Jag tycker det är precis lagom skönt att få sova ut till kvart över nio (eller kl åtta på söndagarna), allt innan det är lite tröttsamt...
Sparare eller slösare:
Egentligen sparare... Men på senaste åren har jag slösat lite... Typiskt nu fick jag dåligt samvete...
Har du några homosexuella vänner?
Hehe, säger som Astrid: FF
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid?
Det tror jag verkligen, även om alla förhållanden har sina svackor... Men självklart kan man vara trogen!
Ser du dig själv som tolerant mot andra?
Ja det får jag nog säga att jag gör... Faktiskt har jag väldigt svårt att svara på denna fråga.. men jag är nog tolerant...
Hur många barn vill du ha när du blir stor?
Minst 2, max 3
Bio eller promenad:
Bio OCH promenad. Då kan man äta popcorn med gott samvete. Men måste jag välja så väljer jag bio.
Är du kittlig?
Hehe.. jaaaa... Till och med under hakan...
Snarkar du?
Nej det gör jag inte och det är jag glad för!
Största svaghet:
Att jag har svårt att bestämma mig, man skulle kunna säga att jag är velig. Det ser jag som största svagheten då det är väldigt jobbigt att aldrig veta vad man riktigt vill!
Det här är jag bra på:
Jag är tyvärr inte bäst på något, men jag är bra på en hel del... :)
Bästa bok?
Då får jag säga I cirkelns mitt.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
Läsa andras tankar.. Om det nu är en superkraft..
Chips, morötter eller godis?
Chips! :)
Pizza eller hamburgare?
Pizza
Skriver du dagbok?
Jag har gjort det, men inte längre. Men bloggen är lite som min dagbok...
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans?
Jag har redan en tatuering och jag tycker att det räcker. Ska inte pierca mig i alla fall
Stökigt eller välstädat?
Om jag säger så här... det är väl ganska städat hos mig men jag vet inte var jag har några av mina saker :)
Gungar du på stolen?
Nej men skakar på benet..
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump?
Kan jag väl! Men det är ju fan dyrt... Inte lust att betala för det och nu kittlas det i fötterna med...
Vilken hand håller du gaffeln i?
Vänster
Är du rädd för blod?
Ehhhh, jaaaaa!!! Blundar alltid när det kommer på TV:n. Men jag börjar bli bättre... inte lika rädd längre...
Saltar du på maten?
Ehhh, jaaaa!! Det måste vara salt på maten annars kan man vara utan!!
Gillar du att sjunga?
Ehhh, jaaaaa!! Hehe, har varit med i körer hur många år som helst.. Men inte låter det vackert för det :)
Anser du att du är stark?
Mentalt? Nja :P I armarna? Nja, inte där heller kanske... Men jag är envis och det kan man bli jäkligt stark av
Brukar du sola?
Skoja inte! Jag brukar börja redan i april, alltid 5 gånger brunare än de flesta där i maj :)
Vad gör du om du får hicka?
Ja inte så värst mkt kanske.. Försöker bli av med den genom att hålla andan
Kaffe, te eller inget?
Jag gillar väl te lite mer än vad jag gillar kaffe. Det kan faktiskt vara väldigt gott med båda två
Har du en besatthet?
Det har jag säkert men det kommer jag inte skriva om här :)
Har du tröttnat på att svara på frågor?
Nja, inte direkt.. Nu kanske jag måste lägga mig...

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha.. Kul läsning!
Innan jag såg tiden du bloggade så visste jag att det var igår kväll :)

Anonym sa...

och nej... jag hade inte kissat på mig ;P

Lisa Eriksson sa...

Skyll på Lego det är ju schysst :D

Anonym sa...

haha. Jag skyller på mina grannar...