fredag 5 december 2008

Jag älskar min mobil?

Satt o surrade lite med Röv. Så kom vi in på ämnet mobil.. Jag har inte behandlat mina så bra...

- Det var en blöt natt på HG... Jag lånade ut min fina lila mobil till Bettan och hon lämnade tillbaka den genom att lägga den i min klyfta. Tack!! Hur eller hur så blev det dags att gå på toa. Jag böjer mig ner för att fälla upp toalocket och så *plums*! Mobilen kled ur klyftan och ner i toastolen. Det var ju INTE bra det där. Men jag är i alla fall duktig och plockar upp den snabbt. Slår även på den det första jag gör för att se om den fortfarande funkar! Det gjorde den i kanske 2 sekunder. Sen var den för alltid död...
Vad lärde jag mig av det? Jo om mobilen vill bada så ska man sedan vara tålmodig med den låta den torka ifred innan man försöker ringa med den igen!

- Det var en blöt natt på stan... Det där med att cykla hem från krogen slutade jag med för länge sedan utan det blev som oftast taxi. Jag har till och med tagit taxi från Statoil i Ryd hem till just Ryd när jag och Astrid bodde ihop. Men det var en parentes... Jag sitter i alla fall i taxin och småslumrar lite. På morgonen hittar jag inte min mobil. Vars tog du vägen? Får sedan ett samtal någon dag senare. De ringer från polisen!! Då har jag tappat nallen i taxibilen men snäll som chaffisen var har han lämnat den hos polisen. Vilken stökig mobil jag hade som fick sova hos polisen i flera dagar!!
Vad lärde jag mig av det? Låt inte mobilen vara med och festa - den är vekare än man tror!!

- Det var ännu en blöt natt på stan... Och då menar jag verkligen blöt eftersom det snöade när vi var på väg hem. Jag fick med mig Astrid hem och innan vi gick in för att sova var vi såklart tvugna att göra snöänglar på gångvägen utanför. De blev sååå fina!! På morgonden när jag vaknar har jag återigen svårt att hitta min kära mobil... Smart som jag är så går jag ändå ut och letar utanför i snön och vad finner jag där i en driva? Jo min kära mobil!! Den var stel och frusen den stackarn... Somna ute sådär!! Väl inne i värmen igen sneglar jag ut över axeln.. *wroom* jaha där kom plogbilen och snodde med sig min mobils snödriva..
Vad lärde jag mig av det? Om mobilen behöver kyla ner sig över natten så var snabb med att hämta in den i värmen igen på morgonen!


Så... Ska ta väl hand om min mobil som jag har nu även om den har ett skabbigt rykte...

4 kommentarer:

Ass sa...

Dina mobiler är så stökiga ;)

Anonym sa...

hahaha ja det verkar som att du måste skaffa bätter pli på mobilerna!! :P

Sanne´s Blogg sa...

Hahahaha! Så underbart inlägg :D

Anonym sa...

hahaha