måndag 22 december 2008

Tårar...

Två gånger inom loppet av en timme har tårar fallit för min kind...

Sista timmen på jobbet kunde jag inte hjälpa det men då kom tårarna. Tårarna bestod till största del av frustation. Frustation för att jag på min lediga dag i morgon inser att jag inte alls kommer att få vara ledig. Jag behöver vara ledig... Var finns respekten hos vissa människor? Fy jag blir illamående över den respektlöshet som jag möttes av idag. Jag ville bara skrika rakt ut... Men istället kom tårarna... Jag är sjuk och slutkörd och detta var det sista jag ville. Men nu har jag accepterat läget. Nej jag har inte accepterat det förresten... Jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på den där idioten...

Men...

Som tur finns det tårar av två slag...

När jag kom hem till min underbara lägenhet så hänger där en påse på dörren... Tomten har varit och hälsat på. Tomten i detta fall var Sofia som lämnat två finfina presenter till mig. Det var verkligen presenter som var till mig.. Oh vad det värmer just nu i hjärtat... Innanför dörren möts jag även av en julpyntad lägenhet och ännu ett paket. Då har Astrid lånat min nykel och fixat med det här... Lila glitter, lila pärlor som hänger i gardien och julgranskulor som ligger utspridda i min lägenhet... Här kommer tårarna igen... Sedan har Astrid även gett mig en kalender med bilder på u and me... Sådan tanke bakom alla presenterna... Och så fint det är hemma hos mig nu.. Jag vill inte gå hemifrån någonsin igen! Och gör jag det vet jag i alla fall vad jag ska ha på huvudet... :)

Stora kramen... Jag må vara extra känslig idag men just nu är det bara varmt inombords... Trots den där idioten tidigare idag...

6 kommentarer:

Ass sa...

Du är värd allt!!! Puss

Anonym sa...

Instämmer med föregående talare =) Känns som om det var länge sen vi träffades. Du var saknad i helgen!! Ta hand om dig!
KRAM

Anonym sa...

Det är tur man har vänner!

Hoppas du får en riktigt bra jul!

Joelbitar sa...

Åh fislisa, jag känner med dig på alla sätt å vis... Hoppas nu du får några sköna dagar med mamsen(vet faktiskt redan att du har det bra där nere...) och att du sen får komma hem till fina pyntade lyan å njuta av lite mer vila!

Jag kommer nog hem till nyår - då ska jag vara en god vän å bjuda på något gott å ge dig en "upplevelse"! ;)
(Till alla er som nu tolkar detta helt fel så menas MAT och FILM!!!) :D

Stor kram från norrlänningen

Anonym sa...

joel... kommer det bjudas på skumpa å jordgubbar??? :)

Anonym sa...

Skumpa bjuds det i alla fall på här :)

Ska bli kul att få träffa dig snart igen Lisa!