torsdag 7 augusti 2008

Repotage :)

Hihihihihih - detta hade Astrid hittat på nätet asså :D

"Förutom korridorboendet finns också många studenter som delar hus eller lägenhet. 22-åriga Astrid Karlsson bor sedan ett och ett halvt år tillbaka i en trea tillsammans med sin kompis Lisa.– Vi ville spara pengar och så är det trevligt att bo ihop, säger hon.Astrid och Lisa kommer bra överens. När de bråkar handlar det mest om småsaker som att den ena har diskat mer än den andra. Men de tar inte lika stort ansvar för städningen.– Nej, jag städar mer, men jag accepterar det, för jag tycker att det är viktigare. Och Lisa lagar mat åt mig ibland, så det jämnar ut sig, säger Astrid.De köper mat var för sig och de har specificerad telefonräkning. När de behövde möbler till vardagsrummet köpte var och en sina möbler, så att det inte blir svårt att dela upp bohaget senare.Förutom att Astrid och Lisa sparar pengar genom att bo ihop, brukar de också låna varandras kläder och skor.– Man får dubbelt så stor garderob! "

Jag har faktiskt på mig en tröja idag som jag fått av Astrid. Mycket fin tycker jag!!

Men jag kan bara tillägga att jag har blivit väldigt bra på att städa. Är nästan alltid fint hemma hos mig nu för tiden. Idag ska jag tex tvätta och bära ner saker till förrådet. Wohoo så duktig jag är! Däremot har jag blivit askass på att laga mat. Lagar ju aldrig något längre.. Kanske inte går att vara bra på allt. Kanske är så..

Igår slog jag syrran i minigolf.. Var inte lätt för henne. Jag är ju trots allt ganska bra på minigolf. Vann ju Stalinmästerskapet ett år och fick en pokal som det stod "Bästa hund" på :P

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken nostalgi, det var en ära att få vara med på både ute och innelistan på den tiden;)

schlageroskar.blogg.se

Ass sa...

Hehe, våra heta listor ja :D Alla ville vara med på dom ;)

Bästa hund är inte illa för en människa faktiskt!

Hehe, jag har blivit kass på att städa och lagar fortfarande inte mat... :)

Lisa Eriksson sa...

Oskar - undrar om du tog hem segern i någon utav katagorierna någon gång :P

Ass - du har ju städat satan nu i dagarna.. Sluta klaga! :P

Anonym sa...

Spännande att vara omskriven på nätet :)