måndag 4 augusti 2008

Slut på semestern

Japp... It's over now.... It must have been good... Nu är semestern slut. Var tillbaka på jobbet idag. Det blev en ganska lång dag utan raster och fullt fokus på jobbet. Känns lite så där när det man lämnat över med instruktioner och allt inte blivit rätt. :S Aja - nästa gång får jag ringa och dubbelkolla allt eller nått... eller inte.. Allt löser sig i alla fall :)

Vad hände de sista dagarna på semestern då?

Jo - Då drog vi iväg ett gäng från Linköping till Blankaholm för lite camping. Fast eftersom det var lite ostadigt väder så campade vi inomhus - det gick bra det med :)

Det var faktiskt en schjukt rolig helg. Vi kom ner framåt halv två och då började vi dagen med lite lunch. Foppa visade sig då vara en mästare på att fånga getingar i colaflaskor. Tror det blev hela 5 stycken i samma flaska till slut. Mäktigt :D

Eftersom alla hade badkläder med sig så beslutade vi oss sedan för att bada såklart! Men eftersom regnet hängde i luften så blev det en tur till Oskarshamn för lite bad vid kärnkraftverket. Låter normalt va?!
Här bredvid parkerade vi bilarna. Sedan var det bara några 100 meter till badplatsen.. kändes ju oerhört stabilt och bra för hälsan :P
Här höll vi hus. Var väl ca 33 grader i vattnet. Ganska skönt vill jag lova. Men oerhört strömt. Syns tyvärr inte så bra på bilden kanske men jag kan intyga att det vara bra fart på vattnet...
Härifrån hoppade och dök alla modiga (inklusive mig själv :) Sedan for man väl 10 meter ut i vattnet så fick man paddla febrilt med armarna för att komma in mot strandkanten. Jag kanske överdriver lite (men bara lite) men det var så häftigt..

Efter det uppfriskande (?) badet styrde vi bilen mot Blankaholm igen. Där blev det vattenlek och sedan en helt underbar grillning.. Mmmmm så gott det är att grilla asså. Synd att man blir så mätt så fort bara.

Kvällen avslutades i alla fall med ett antal timmar med bastu och bad. Var så grymt skönt! In i bastun - dyka i vattnet. Eller varför inte rulla i vattnet som jag lyckades med. Såg nog måttligt graciöst ut kan jag tänka.. uff.. Aja - nya livet är ju på ingång så lugn bara lugn...

Fick i alla fall äran att sova i samma rum som Håkan.. eller Rudolf som man brukar säga.. Han drog i alla fall ett par rejäla timmerlass eller hur man nu säger.. Var bland de värsta snarkningarna jag hört...När det var dax att sova så var Foppa snäll och hängde för min handduk för fönstret.. Man kan faktiskt undra varför han gjorde så men det var tydligen för att skydda från solen så det inte skulle bli så ljust på morgonen.. Hur tycker ni att det gick då? (Vi hittade ett litet större tygstycke sedan så det blev allt mörkt)

Nog om helgen... Det här börjar bli långt..

Har i alla fall spelat innebandy idag igen och efter min slappissommar så var det ganka jobbig och gick inte speciellt bra alls.. Men lite skoj var det i alla fall. Revanch nästa gång!

Asset är här lite i veckan så i möra blir det nog lunch med henne - najs!

Nej - nu sängen kanske.. Så natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ni hade en bra helg med gänget.