söndag 7 september 2008

En fjäder föll från himlen...

Det gjorde den faktiskt. Såg den dala så sakta ner mot marken. Hade jag varit poetisk hade jag säkert fått inspiration att skriva något fint om detta. Hade varit skoj om man hade kunnat sånt. Men det kan jag tyvärr inte. Så det blir inte mer poetiskt än så...

Har varit en så bra helg... Vill inte ha måndag igen.. Tack Anna och Sofia för det trevliga sällskapet!

I fredags åkte vi i alla fall iväg till Tranås för att kolla på innebandy. Det blev nog mer snack än att kolla på matchen men det är väl så det ska vara. "Vårt" lag vann i alla fall så alla glada.

Sedan på lördagen var det dags för "kickoff" med laget. Så kl 1030 sågs vi för att spela Laserdoom. Har bara spelat en gång tidigare så jag var nervös. Första rundan gick hur dåligt som helst men sedan gick det riktigt bra. Weeehaaaa :D Vårt lag vann till slut så då är det ju extra skoj faktiskt! Trevligt att få umgås med alla i laget. Det är ju många nya ansikten så det är viktigt om man lär känna varandra lite och även umgås en del utanför planen.

Efter det så var det dags att korka upp lite. Det blev till slut utgång på Harriba med Sofia, Anna och Joonas. Innan hann vi så klart med att sjunga "lite" Singstar. Tror aldrig jag kan tröttna på det :) Ute träffade jag på Fettokola. En person som jag hade lite kontakt med under 2003 - hehe. Asskön ju!!!!! Så "dålig" humor - inte ofta man träffar på personer som fattar min ironi på en gång... Och dessutom är likadan själv. Jag har en förmåga att bli missförstådd annars vid nya bekantskaper.. Ironi går nämligen inte hem hos alla men ironisk är nästan det enda jag är... Så nu vet ni, ni som inte fattat det innan...

Idag har det även hunnits med att titta på två matcher. En vinst och en förlust... Hade faktiskt väldigt gärna sett två vinster men det kommer... Kommer bli mycket innebandy i höst vill jag lova! I like...

Snart ska jag dra mig mot pappa.. Där väntar lite mat och sånt. Ska bli trevligt - var länge sedan vi sågs nu ju!

Tjingeling

6 kommentarer:

Ass sa...

Fettokola liksom :D Eller vita luvtröjskillen som han också heter ;)

Anonym sa...

alltid redo för innebandy vettu!! =) fasiken att jag missade laserdomen, ville verkligen vara med på den =(

Anonym sa...

Tack själv för en riktigt nice helg Lisa! =)

Anonym sa...

Jag hittar inte de där dubbel-o:na någonstans...illa. Det måste vara ni som döpt mig till Joonas och inget annat... humpf.... :)

Anonym sa...

Jonas, alla kan väl inte ha döpt dig till Joonas, eller? Kolla på vertyg och alternativ. Där man skiver man in sitt visningsnamn. Står det verkligen inte Joonas där? (Hmmm känns lite skumt att skriva det här på Lisas blogg...)

Perra sa...

hahahahaha

internet är verkligen för litet

försöker vänja av mig med luvtröjjorna men har mkt love till dom :D

fettokola heter ja numer på ämsn