onsdag 27 maj 2009

En jobbig jävel

Jag känner en jobbig jävel* som inte låter mig säga vad för dumheter som helst! Säger jag något puckat eller pratar jag skit om ngt jag inte borde så blir jag ofta ifrågasatt. I stundens hetta uppfattar jag då denna person som en rent ut sagt jobbig jävel, men låter jag orden sjunka in så kommer jag ofta fram till att det ligger mkt sanning i vad den där jobbiga jävlen säger. I alla fall att det finns fler än mitt sätt att se på saker och ting. Jag har nog sällan tidigare blivit så ifrågasatt...

Jag har (nog) aldrig tidigare mött en sådan människa som påverkat mig så mkt i min "personlig utveckling" eller hur jag ska uttrycka mig. Den jobbiga jävlen får mig ofta att tänka på hur jag är och beter mig i en drös olika situationer. Den får mig att inse att saker som jag stör mig på som f*n hos en annan människa, ja jag gör precis samma saker själv! Den får mig att inse att allt inte är svart eller vitt... Sen vill jag bara tillägga att den där jobbiga jäveln inte alltid har rätt.. Så jag kan bara hoppas och drömma om att utvecklingen är ömsesidig (för det kan verkligen behövas hos den jobbiga jävlen!! :)

*med glimten i ögat

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man gör vad man kan vetty... ;-) (Ömsesidigt - JA Lisa!)

Rhöös sa...

hehe, sjysst inlägg!

Kloka ord skrivna på ett roligt sätt :)

Lisa Eriksson sa...

Kanske inte låter som ett schysst inlägg men det var det :)