fredag 22 maj 2009

Jumper....

Mitt i filmtittande och jobbande denna fredag så tog jag mig en msn-paus med Ass som sliter på jobbet idag... (jag hör hur mina taskar blir klara så jag vet att hon jobbar även att hon pratar med mig :)

Musik är något vi ofta pratar och skriver om.. Dagens tips från Astrid var Jumper (hon har så bra smak den där tösen :)

Så nu skrålar jag här i min lägenhet.. När heeeeeeela vääärlden står utanför....
Tänkt vad bra låtar kan bli, även att de typ bara innehåller 4 olika ackord eller nåt :D Ibland är enkelt bra, det har jag ju sagt förr!!

Lyssna och sjung med! Den berör ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ZCv-Ti-LD7g

Okej, jag kanske inte är
Den som man, som man ska va
Och jag kanske inte är
den du helst av allt vill ha
Men jag är nog lite grann
En sån som du gillar ibland
Och jag erkänner att jag kan
Tänka mej det ibland

När hela världen står utanför
Vem ska jag spela då?
Kommer du förstå? (kommer du förstå?)
När hela världen står utanför
Vem är jag för dej då?
Kommer du förstå?

Jag tänker att jag kan
Nån gång resa till
Till dej, till ditt land
Och om du vill
Kan vi stanna inne hela dan
Bara vi två
Vi kan låtsas att jag är din man
Sånt där som man gör då

Ref

Vad jag säger då..
Vem ska jag spela?
Vem ska jag låtsas att jag är?
Vad ska jag säga?
Vad kommer du tycka om den jag är?
Vem ska jag spela?
Vem ska jag låtsas att jag är?
Vad ska jag säga?
Vad kommer du tycka om den jag är?

Ref

Vad jag säger då?

8 kommentarer:

Ass sa...

Pling -Där var en task till klar ;)

Jumperdag hela dagen idag!!! :D

E sa...

Haha, Jumper! So 90s!

Ser fram emot vår helg, behöver ventilera, saker är lite upp och ner på mer än ett sätt.

Lisa Eriksson sa...

E - mitt öra är ditt tidigare än så om du behöver! STORA KRAMEN!

Ser oxå fram emot vår helg! Puss

Ass sa...

26 tasks idag varav 11 för dig :9 Lagom!

Lisa Eriksson sa...

Men erkänn det var de 11 bästa taskarna på hela dagen :D

Ass sa...

Du vet hur man taskar loss ;)

johanna sa...

hahahahaha! jag antar att taskar i linköping betyder något annat är taskar i kramfors..

här betyder det bl.a något de lite större pojkarna kissar med..

hahaha!

ha en bra dag flickor! ;)

Ass sa...

Hehe :D Jag förstår förvirringen :) Vi sysslar mestadels med engelska tasks :P Övriga taskar brukar jag inte skriva så öppet om :D