tisdag 17 juni 2008

Dagen + funderingar

Idag var det häng med syrran som stod på schemat. Jag kände mig lite hurtig och erbjöd mig att traska dit. På så sätt skulle jag få mina steg nästan helt gratis idag och det är ju bara plus att det skulle bli en ny runda. Så jag gjorde det!

När jag kom fram så låg kycklingen på grillen - mums! Det är ju bara så gott! Sedan blev det fotboll och lite kortspel. Jag hävdar att det blev oavgjort men vet inte om Klara håller med om det :P

Framåt halv elva var det dax att dra sig hem. Hade ju ca 35 minuters promenad framför mig. På vägen hem hann jag börja fundera... Eftersom att Norstat ska expandera så oerhört ska vi byta lokaler i Stockholm och de ska bli så pass stora att det även kommer att finnas plats för bland annat PL att sitta där. Så om man ville kunde man få byta ort...

Det har fått mig att börja fundera. Vill jag flytta till Stockholm? Jag har en hel drös med argument som talar både för Linköping och Stockholm. Drömscenariot vore ju nästan att Astrid kom tillbaka till Sverige där hon hör hemma och att vi båda drog till Stockholm. Eller?

Jag har ju både vänner och familj här i Linköping. Vänner som jag faktiskt har väldigt bra kontakt med. Men å andra sidan har jag jättemycket vänner i Stockholm med... Nu har jag fasen bott här i Linköping i 8 år så man börjar ju känna sig rotad. Men kan väl vara skoj med något nytt med? Känns inte som jag har någon jättejättejättefast punkt här i stan som tvingar mig kvar. Så klart att familjen spelar en stor roll men i övrigt. De vänner som stått mig närmast har faktiskt flyttat härifrån. Så klart att man hela tiden får nya vänner som man kommer närmre med tiden så inte för det...

Uff jag tycker det här är jättesvårt. Det är ju faktiskt inte alls någe vidare lätt att få tag i bostad i storstan heller. Och jag trivs ju väldigt bra i min lägenhet som jag bor i nu. Men man kan ju inte bo i en etta livet ut... Åh jag vet inte..

Jag ska fundera vidare på detta.. Men jag och beslut lixom...

3 kommentarer:

Ass sa...

Det här med beslut alltså... :S

Anonym sa...

du kommer att utvecklas var du än bor

Anonym sa...

Jag röstar på Stockholm, så klart. Det är inte så mycket att tänka på egentligen, trivs du inte i Sthlm så finns ju Linköping och familjen kvar att flytta tillbaka till, eller hur?

P&K