torsdag 5 juni 2008

Men pappa då...

Satt hemma i soffan och gjorde inget speciellt. Så ringer pappa och frågar vad jag gör. Eftersom att jag inte gör något speciellt så frågar han om jag vill med ut och äta.

Visst, trevligt! Jag har ju glömt att äta så det blir ju najs. Jag skulle bara springa till affären och handla lite..

Springer upp och lämnar sakerna, går ut igen och ringer pappa... Inget svar.. Ringer igen... Inget svar.. Ringer Karin... Inget svar... Ringer pappa igen... Inget svar..

Ja ja - han tittar väl till mobilen snart så jag börjar strosa runt lite (bra för stegmätaren). Efter en halvtimmes strosande ger jag upp.

Kommer hem och skär upp en melon istället. Har precis ätit upp den så ringer han. Kl är nu halv tio och jag är inte speciellt sugen på middag längre.

Fel generation att handskas med mobiltelefoner kan vi väl konstatera...

Inga kommentarer: