måndag 9 juni 2008

Zzzzzova?

Ja jag borde sova... Men gjorde ju misstaget att ta en "liten" powernap så där på eftermiddagen idag... Jag skrev "liten" eftersom att jag lyckades med bedriften att sova mellan 18-21. Det var inte så smart med tanke på hur svårt jag brukar ha att somna på söndagar. Men det var ju så skööönt...

Hittade Linda Rosings blogg idag och har väl nu kanske läst en tredjedel. Ganska skoj att läsa faktiskt. Bloggar är ju bara så fantastiskt skoj tycker jag! Intressant att läsa och se hur andra människor lever. Om man jämför med henne så lever man ju ett ganska händelselöst liv då :) Men jag tycker ändå att jag lyckats att ha en ganska händelserik helg.

Några saker jag kommer att minnas med denna helg:

- Jag och Astrid tar en liten simtur. Så helt plötsligt så simmar det en orm två meter framför oss. Panik vill jag lova! Det var verkligen hemskt. Ormar är ju inte något man är direkt förtjust i och framför allt inte 100 meter från land mitt ute i vattnet. Känner sig ju en aning hjälplös där ute i vattnet. Tänk om den hade tvärvänt ovh börjat attakera oss!!! Men jag har hört att ormar inte kan bitas i vattnet. Hoppas att det är så för annars kommer jag ha svårt att släppa denna hemska upplevelse. Fy vad hemskt det var!

- Jag och Astrid lovar att inte dricka efter kl tolv. Vi vill ju kunna köra bil dagen efter. Så står vi där i baren och är trots allt lite törstiga. Vad är klockan då? Jo 00.15. Då kommer jag på den briljanta iden - Vi kör på vintertid! Det är ju trots allt den "rätta" tiden! Så vi fick oss var sin cider ;)

- Tre dagar med sol och bad. Jag bara älskar det. Snacka om att man fått en försmak av semestern. Ge mig nu!

Har hänt mycket mer roliga saker än just det jag nu skrivit om. Men det ska jag inte tråka om.

Var förbi min gamla lägenhet härom dagen. Mitt namn var bortklippt på dörren. Är väl inget at hetsa upp sig över. Det var ju trots allt tre månader sedan jag flyttade därifrån. Men i alla fall.

I morgon är det måndag och jag har fortfarande en del jobbiga månadsleveranser kvar att göra. Men på tisdag ska allt vara klart så då är det bara att njuta igen. Känns som att det trillat in en hel del jobb även för juni. Vill ha en lugn period nu ju men det är väl bara att köra på ett tag till. Men det tar ju lite emot. Man är ganska slutkörd efter en tung maj månad. Jag har faktiskt kommit över millen nu två månader i rad. Lite skoj och inspirerande :D

Undrar om jag ska försöka lägga mig nu i alla fall. Men om jag får gissa så kommer det bli mycket vända och vrida.

Helgen har väl inte blivit så nyttig men det visste jag innan. I morgon tar jag på mig stegräknaren igen så då är det bara att köra.

Gonatt

3 kommentarer:

Ass sa...

Nu tycker jag faktiskt att det är lite orättvist! JAG får inte kalla en 3 timmars tupplur för powernap men DU får det? Mutter... Hmpf....

Lisa Eriksson sa...

Det är bara VI som får kalla det så :) Alltså snyggalisa och coolalisa :D

Anonym sa...

för mig kan en powernap vara hur kort eller lång som helst... det är bara hur man är klädd eller vart man somnar