söndag 15 juni 2008

Myyyyyyyycket skoj!

Phu.. så var den här helgen över.. Har ju hänt en hel del vill jag lova! Ska väl ge mig på en sammanfattning (detta inlägg kan bli långt känner jag)

I Fredags var jag som sagt inbjuden på lite äventyr hos Jenny. Så vid 1710 satte jag mig på tåget mot Peking. Framme i grannby stod den oranga (ja jag vet att man inte kan böja ordet orange men det skiter jag i) pärlan och väntade på mig och tog mig ut till Norrköpings ostekigaste stadsdel - Hageby!!

Där välkomnades jag av ett glas vin och lite nötter. Kollade sedan på lite bilder från bröllopet - det var skoj även om bilderna på mig var hemska. Uff.. Men men!

Någon timme senare så bar det av mot city i alla fall. Fick inte ha med mig mobil och plånbok - hehe det var lite jobbigt till en början men sedan konstaterade jag att det var ganska skönt :) Blev i alla fall middag på en grekisk restaurang. Himla trevligt faktiskt. Vi satt och pratade i flera timmar över ett till glas vin. Så himla skoj att gå ut att äta med en vän så där. Varför gör man inte det oftare? Framåt tio så drog vi vidare till bomullsfabriken och avslutade kvällen med en smaskig drink på uteserveringen där. Var en väldigt trevlig och bra kväll! Vi pratade oavbrutet hela kvällen. Så skönt när man har så mycket att säga till varandra. Åh Jenny du är verkligen bäst och jag är så glad att vi har hittat tillbaka lite till varandra igen.

Kom väl i alla fall i säng runt kl ett. Somnade nästan på stört. Var dock brutalt trött då klockan ringde på lördagmorgonen... Kl stod nämligen på 0605. Hua... Fy satan va trött jag var... Masade mig upp 0617 - svepte ett glas juice och drog ett varv med tandborsten. Sedan var det bara att ge sig av mot huvudstaden. För där väntade ju möhippa för Carin!

Vi var framme i Sumpan runt halv nio och efter lite smygsamtal med Per så kunde vi smyga oss in i Carins bil och gömma oss där. Tio minuter senare kom Carin och Per ut mot bilen. De skulle ju ut och segla nämligen - hihi trodde hon! När de öppnade bagaget för att lägga i packningen så öppnade vi bildörrarna - suprise!! Carin blev förvånad kan jag väl avslöja :D

Frågade Carin lite senare vad hon tänkte när bildörrarna öppnades... "Jag trodde det var någon ny funktion på bilen" Hihihihi - skön kommentar :)

Well well. Vi drog i alla fall ut till slussen där vi alla hoppade på båten ut mot Sandhamn. Där framme väntade bastu, peeling, ansiktsmasker och bubbel. Jag kan säga att det var skapligt skönt att hoppa in i bastun för vädret var verkligen inte med oss. Innan hemfärd tillbaka till stan så hann vi även med en skärgårdsbuffe - smarrigt värre vill jag lova!

Sedan blev det förfest hos Anna i Vasastan - himla nice lägenhet för övrigt. Visade sig ligga bara ett stenkast från Josses lägenhet - lite skoj tyckte jag :) Måste dra en historia om Carin som kom fram under kvällen :D

Carin och Per är på date, självklart på Birjer Jarl i Uppsala så Per frågar Carin om hon vill ha en Mojito...
C - Mojito, vad är det i den?
P - Det är rom.
C - Usch vad äckligt med kaviar i en drink!

Det var väl skoj? :D

Hos Anna blev det i alla fall vin, lekar samt italensk buffé! Mums här med!

Framåt halv ett drog vi ner till stureplan - vår sköna stadsdel som jag brukar säga. Hade väl inte riktigt bestämt var vi skulle gå ut så det blev Spy Bar då det inte var någon kö. Kändes ju lagom pinsamt att kliva in där med resväskan i handen. Så i kön till garderoben frågade någon kille där i kön varför jag och Frida hade så mycket packning med oss. Sen var det igång.. Jo men vi hade ju varit i New York då rå. Eftersom vi jobbar på börsen så var vi där på lite utbildning. Killen köpte ju detta och var så jäkla imponerad att två tjejer som härstammade från östergötland hade hamnat på börsen! Hahaha va skoj det var! Sedan lite senare så träffade vi på den där killen igen. Då kom han fram och verkligen diggade oss igen :)

Killen - Men vad jobbar ni med mer exakt?
*panik.. har väl ingen aning om vad man gör på börsen typ*
Frida - Gissa?
Killen - Bal kmalka kar (typ)
Frida - hur kunde du gissa det??

Haha - inte ens här såg han igenom vår lögn. Ja det kanske inte låter så skoj nu när jag skriver om det men det var det faktiskt :D

Det var skoj att leka stekare för en dag. När vi kom ut från toan så torkade vi oss lite under näsan med. Hahajäkla löjliga :D Lite senare så skulle vi beställa mousserande vin i baren. Men de hade bara champange - men där fick det vara nog.. Lär ju inte vara billigt. Slutade med att vi fick vin+sprite - inte så stekigt kanske :D

Det var en bra dag i alla fall och jag tror och hoppas att Carin hade skoj!

Jag och Frida kom väl hem runt kl 04 och då blev det till att lyssna på "I huvudet på en brat" innan vi båda slumrade in.

Jag sov ända till kl 10. Asså.. Det är sjukt länge för att vara mig och händer väl kanske en gång varannan månad.. (eller vad säger du Ass? :) Tack för uppdateringarna igår förresten ) Jag hade beställt väckning av Frida till kl 10. Men hörde inte alarmet... Frida ropade lite på mig men inte ens det vaknade jag av. Vaknade först när hon ringde till min mobil. Den signalen känner man ju ingen :D Åh så trött jag var!!!!!

Var tillbaka i Linköping igen runt kl två. Då blev det till att gå och köpa lite frukost/lunch och sedan sova i soffan ett par timmar. Det var skönt vill jag lova. Var länge sedan jag var så här trött...

Helgen har gått väldigt fort men det har verkligen varit superskoj!!! Åh vad bra det har varit! :)

Just det... Stort grattis till Ulrika och Mikael som förlovade sig i Tokyo den 31 Maj. Jag tror på dom!!

Nej nu ska jag nog runda av detta inlägg.. Tack för att du orkade läsa! Over and out...

5 kommentarer:

Ass sa...

Hon e ju för schön den där Carin ;)

Jag saknade inte direkt väckningen kl 8 idag :)

Hoppas jag får vara med och steka snart! :)

Anonym sa...

Åhh vilken härlig helg du verkar ha haft!! =)
Är ju inte förvånad när jag hör om era små vita lögner..hehe.

Unknown sa...

jag hade otroligt trevligt och mysigt i fredags och det är verkligen nått vi måste göra igen, snart!!
Puss på dig bästis fästis

Anonym sa...

haha, å jag som trodde att det var i TOKYO vi var?! men men, alla storstäder ser ju likadana ut - precis som Linkan till exempel, hehe ;)

Lisa Eriksson sa...

Oppps, Jag skrev ju New York.. Bäst att ändra :D