söndag 11 maj 2008

Helgen

Ja det har minst sagt varit en händelserik helg. Så underbart skoj!!

I fredags blev jag klar på jobbet redan kl 16.30. Helt otroligt så jag gick faktiskt hem då! Kändes ganska lyxigt och kändes nästan dumt att gå så tidigt... sjukt egentligen... Det var underbart väder - verkligen underbart och på programmet för kvällen var det after work för hela slanten..

Vi blev ett stort gäng som samlades på Sangrias uteservering för lite mat och öl/cider/vin. Var verkligen jättetrevligt - får bli fler gånger. Verkade som att många haft en jobbig vecka så att belöna sig med lite alkohol efter en lång och jobbig vecka verkade vara något alla tyckte sig förtjänta av :)

Så underbart att kunna sitta ute utan jacka till kl 10 på kvällen! Efter Sangria blev det i alla fall lite mellanfest (kanske egentligen efterfest då vi aldrig kom ut). Drog till klostergatan och spelade skön musik. "Jag kan klara mig sjäääälv kan gå ut varje heeelg" :D Stackars grannar. Men strategiskt nog blev det inte Klostergatan 24 utan istället 26. Tror att grannarna i den trappuppgången har lite mer tålamod :)

Blev i alla fall alldeles för sent och var nog inte hemma förrän halv tre. Det var ju lite typiskt då jag faktiskt skulle upp och hoppa redan kl 8 dagen efter :S Bra planerat... anledningen till detta var ju för att det var dags för Jennys möhippa!!!!!! :D Men jag masade mig faktiskt upp vid halv nio och kl nio var jag på stationen - helt enligt planen :)

Dagen var sååå lyckad! Vi rövade i alla fall bort Jenny och drog med henne på picnic. Helt sjukt vilken tur vi hade med vädret... Vad hade vi gjort annars? På picnicen blev det i alla fall lite skumpa och baguetter. Jenny fick även berätta vägen till Tobbe via alla gamla ragg - skoj :) Sedan blev det lite presentutdelning då alla hade köpt en present och som symboliserade Jenny. Hon var duktig på att gissa vem som hade köpt vad :)

Efter att ha avnjutit några timmar i solen så drog vi iväg till Vildmarkskampen. Där blev det femkamp med grenar som sumobrottning, dragkamp och stockduell ;) Mitt lag vann - det var najs. Det var grymt skoj att tävla - fick ju värsta adrenalinkicken och vinnarinstinkten kanske blev lite väl! Resulterade i alla fall i några blåmärken och ganska ont i kroppen idag. Men de e najs :)

Efter detta blev det Linköping. Dags att piffa till sig och göra sig snygg inför Harrys :) Blev middag ute på bakgården (har jag sagt att vi hade grymt med tur angående vädret :) stackars grannar vill jag bara säga för samtalsämnet blev väldigt inriktat på snusk :) Stackars pryda (jag är fortfarande i chock) Ulrika fick sitta och hålla för öronen!

Innan Harrys drog vi upp till mig för lite Singstar. Inga grannar som kom och ringde på den här gången... Weee :)

Var otroligt roligt på Harrys. Vi stod på samma ställe hela kvällen och bjöd Jenny på möhippedrinkar mest hela kvällen, hihih....

Summa summarum - en otroligt lyckad dag och jag tror och hoppas att Jenny hade riktigt roligt! Det hade i alla fall jag! Tack alla som var med och hjälpte till!

Idag har det blivit brunch i solen på baksidan och sedan fortsätta solandet ända fram till fyra. Som alla vet så är ju bästa soltiden fram till tre :D

Idag måste jag hoppa i säng tidigt (kommer aldrig att hända jag vet). Har väl snittat 5 timmar sömn de sista tre dagarna.. Det är faktiskt lite för lite. Men i morgon är det måndag och då börjar mitt nya liv igen. As if lixom.. Kanske nästa måndag :P

Kram och god afton!

3 kommentarer:

Ass sa...

Låter lovely :D

Hehe, nästa måndag... då! ;)

Anonym sa...

är avis så inått helvete :)

Unknown sa...

Det var den bästa möhippan jag kunde ha. Det var helt underbart...då är inte jag så insöad på vädret, vilket ifs oxå var underbart, utan jag tänker mest på det braiga sällskapet jag hade. Ni är mina allra bästa vänner. KB