söndag 25 maj 2008

Händelserik helg..

Ja herregud vilken helg! Fredagen har jag ju redan dragit så här kommer fortsättningen.

Var ju oootroooligt vackert väder på lördagen så vad tror du att jag gjorde på dagen? Ja precis - det blev till att pressa på innergården. Åh vad det var najs!! Låg på filten och lyssnade på musik och läste skvaller. Jag klagar inte nånstans.. Möjligtvis att det det blev lite varmt och svettigt men vad gör väl det!

Var även lite produktiv och funderade ut vad jag ska säga nästa lördag på den stora dagen.. Det kan nog blir bra :D

Under solandet så fick jag samtal från Karro att hon skulle till Linkan och undrade om jag vill leka. Ja herregud att jag ville det :D Innan Karro kom hann jag dock med en liten promenad med Jonas till Stångån. Där blev det lite skitsnack i solen och det var trevligt!

Runt fyra dök i alla fall Karro upp i hennes pappas cab. Så vi drog ett varv i den och stannade till på Maxi för lite inköp till kvällens grillande. Runt femhugget blev det sedan samling hos mig för att grilla lite... Det där med engångsgrill kan vara lite vanskligt så det tog väl cirka 2-3 timmar innan alla hade fått i sig sin mat. Och det var inte speciellt bra fyr på grillen så det slutade med att jag fick ligga och blåsa på glöden under den senare delen av grillandet. Charmigt va? Alla blev i alla fall till slut väldigt mätta och belåtna och det var ju det som var meningen :)

Innan vi drog vidare så hann vi med lite uppladdning hemma hos mig. Som ni ser på bilden nedan så är jag återigen rosa i fejat :)
Klockan närmade sig nio och vi drog då vidare till JC. Där blev det till att se på melodifestivalen. I alla fall början av den för sedan var det roligare att springa runt och flumma lite :)

Vår vana trogen så avslutade vi kvällen på Harrys. Där gjorde jag väl några mindre lyckade insatser. Vad sägs om detta?

Då jag hängt in jackan och lagt ner lappen i väskan kommer jag på att det är ju dumt att gå runt att bära på väskan. Snilleblixt: Jag hänger in den! Så det gjorde jag... Med lappen till jackan liggandes i väskan.. Men vad skulle jag med den lappen till? Efter att vi efter stängning varit och köpt mat och var redo att gå hem så hittar jag inte mina nycklar? Jaha var hade jag gjort av dom då? Jo de ligger ju såklart i väskan. Men var är väskan då? Ja den hänger ju såklart kvar inne på Riva/Harrys! Braaaaaaaaaaaaaaaaa Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisa!!! Jag glömde alltså att hämta ut min jacka och väska då jag gick hem. Herregud vad tänker jag med ibland. Men nu när jag bor så nära så brukar jag skippa jacka och väska så jag tänke inte på det :S

Så där står Karro och jag med var sin kebab i handen men utelåsta. Försökte lite snällt att få ut min väska men nej då. Garderobspersonalen hade gått hem, jag var välkommen tillbaka på onsdag igen. Allvarligt?? Onsdag?? Behöver man någon speciell personal för att ge mig min väska?? Hur svårt kan kan va?? Som tur var så ställde Jonas upp med att låna ut sin bäddsoffa - det var snällt! Och sedan har man ju lite kotakter och känner fastighetsvärden så idag blev vi alla fall insläppta av honom (bra fixat Ass).

Men.. problemen tar ju inte slut där. Väl hemma inser jag att alla reservnycklar ligger i väskan... Så nu har jag alltså ingen hemnyckel fram tills på onsdag som det ser ut nu. Som "tur" är så kan jag i alla fall låsa innerdörren men hallå hur säkert känns det. Inte speciellt. Riktigt irriterad på mig själv. Hur många gånger ska jag lyckas låsa mig ute. I "vanliga" fall brukar jag glömma pluppen bara och bli ståendes vid porten.. Ja herregud... Jag kanske inte är ansvarsfull nog att bo ensam :S :D Nog om det...

Det var ju fint väder även idag så vi samlades ett gäng för lite mat och solande igen på min innergård. Det var sååå skönt och trevligt att sola och hänga lite.

Har även hunnit med att se Da Flow (dansgrupp, säger man så?). De hade en sjukt bra show! Jag är imponerad och det var riktigt underhållande! Så lite kulturell har jag nog ändå varit även denna helg :D

Nu blir det till att sega lite i soffan och zappa in någon dålig film skulle jag tro. Är ju sjukt trött så hoppas det ska kunna gå att sova tidigt idag.

Over and out..

Inga kommentarer: