söndag 4 maj 2008

Rosa näsa

Japp - nu är den här. Den rosa näsan alltså och jag hoppas och tror att den är här för att stanna. Då inte för att jag tycker det är snyggt eller så (även om jag gillar rosa) men utan för att jag hoppas att det kommer fortsätta att vara soligt och skönt! Har avnjutit ca 4 timmar i solen idag och det har ju satt sina små spår. Snart matchar näsan mitt rosa nagellack :D

Jag har verkligen en schysst balle (=balkong så ingen missuppfattar). Nu på eftermiddagen har det blivit lite lapande (=solande så ingen missuppfattar) på ballen i samverkan med lite läsning. Så gött, jag gillart!!

Men nu har jag beslutat mig för att gå in och glo lite på TV istället. Min sambo för veckan (Karro) åkte tillbaka till Stockholm för ett par timmar sedan. Det var very nice att ha henne här så många dagar. Hon har både diskat och städat här under tiden :D Men det var faktiskt sällskapet jag syftade på. Hon är så bra och vi har mycket trevligt och skoj ihop. Drar ju till storstaden om ett par veckor och då lutar det åt en sammanstrålning igen :)

Blev till att sova (eller för mig vila) länge idag. kl 11.30 körde jag upp henne så begav vi oss till Subway för lite brunch som vi kallade det. Den mackan satt där den skulle om man säger så... Jag förstår att Joey gillar mackor!

Jo, jag hade lite flax igår. Upptäckte på Harrys att jag visst tappat min mobil. Inge vidare bra det inte. Men tur som jag hade så låg den under bordet där vi satt någon timme tidigare. Lite tur där eller? Det verkar vara något visst med mig och telefoner. De verkar alltid hitta tillbaka till mig på något sätt. För ja jag har slarvat bort min mobil förr. Tappade den tex i en taxi för inte så länge sedan. Men den återfanns sedan på polisstationen. En annan gång så tappade jag den utanför lägenheten. Jag och Ass hade gjort lite snöänglar på gångbanan och den ville visst inte ligga kvar i min jackficka. Dagen efter märkte jag att jag inte hade mobilen. Gick då ut och kikade på gångvägen och där låg den nerbäddad i snön och väntade på mig. En halvtimme senare kom plogbilen... Men som sagt - det brukar lösa sig :P

1 kommentar:

Ass sa...

"Hade gjort lite snöänglar" Haha, så fint sagt :P Många änglar blev det... :D