lördag 17 maj 2008

Ruta minus

Igår var nog en dålig dag. Känns som man eller ska jag kanske skriva jag bara kör på utan att stanna upp. Och igår stannade jag kanske upp lite och det blev inge bra... Usch...

Hur lär man sig att stanna upp egentligen? Verkligen känna efter? Vet faktiskt inte.. Känns enklare att bara köra på i samma tempo. Just nu känns det som att jag har lite tunnelseende. Det går bra så länge det är något som är enkelt men så fort det dyker upp något som skiljer sig från vardagen så blir det nästan bara jobbigt.. Även om det är en sak jag egentligen vill...

Nu ska jag grubbla vidare och försöka komma fram till massa bra saker... Nästa inlägg kommer garanterat vara mer positivt!

4 kommentarer:

Ass sa...

Kom bara ihåg att du är bäst Lisa! Vad du än gör :) Stanna upp eller kör... Ingen aning om vad som är bäst... Mindre bra val kan hända ibland men du är ändå den bästa! Kap skulle jag säga ;)

Anonym sa...

Och ibland ska man inte grubbla alls, i alla fall inte om grubblandet innebär att man tänker samma negtiva tankar om och om igen. Då förstäker du ju bara det. Det verkar som om du är rädd att ta fel beslut så att du till slut inte tar något beslut alls...PUSS

Lisa Eriksson sa...

tack för två bra råd... ni är verkligen kloka båda två.. vad skulle jag göra utan er

Anonym sa...

man lär sig mer utav motgång än medgång

så upp me hakan, ta ett djupt andetag och titta framåt
du blir starkare och klokare för var dag som kommer