måndag 12 maj 2008

På hugget..

Ja idag verkar jag vara het på att blogga, tredje inlägget på en och samma dag. Det måste väl ändå vara rekord.

Men blev lite inspirerad av min promenad runt stångån. Det är så vacker i Sverige på våren/sommaren. Vatten och grönska är verkligen idylliskt. Var i alla fall en väldigt avslappnande promenad. Musik i öronen och bara koppla bort verkligenheten och försvinna in i dagdrömmandets värd. Vet inte om bloggandet har fått mig att tänka mer men jag kommer i alla fall på mig själv med att tänka "det här ska jag skriva i bloggen". Och när jag då börjar tänka så så blir det ofta att jag spinner vidare på det ämnet som jag då en stund tidigare ville skriva om i bloggen...

Idag var nog mest tankarna att det var otroligt vackert och varför inte ta den här rundan lite oftare. Frisk luft i kombination med motion - kan det bli bättre! Det enda störande var alla små flygfän som flög om kring i flock. Men det kan jag väl ta då!

Har även funderat på uttrycket allt eller inget idag (inte more is less som jag kläckte ur mig i lördags :P). Varför måste det vara allt eller inget för? Ibland kan det vara skönt att ha något där mitt emellan. Men förmodligen fungerar det väl inte så i längden. För har man haft något där mitt emellan ett tag så kommer man förmodligen fram till att man ändå vill ha allt eller inget. Det tycker jag är lite typiskt. Men.. måste man alltid tänka långsiktigt då?

Mer poetisk än så här ska jag nog inte vara idag. Nu blir det till att avnjuta en clementin, oj va nyttig man kan va...

1 kommentar:

Anonym sa...

kan vara riktigt härligt att promenixa... fast det är en väldigt väderberoende aktivitet:)
så det är bara att passa på:)

som bilbo sa... man vet aldrig vart fötterna för en