tisdag 13 maj 2008

Jag är oxå en apa..

Alltså en härmapa... jag vill oxå svara på frågor :) Så här kommer de:

HAR DU NÅGONSIN
Blivit kysst: Ja de så klart. Det är ju faktiskt väldigt mysigt vill jag då erkänna... Men säg någon som inte tycker det är mysigt!
Ätit sushi: Nej faktiskt inte. Jag har ätit sill bara. Det är ganska gott men bara 1-2 bitar och då gärna senapssill.
Stått på scen: Ja i mellanstadiet så uppträdde vi bland annat till Kenneth and the knutters, Troll och Lotta Engberg :)
Blivit dumpad: Ja det har jag. Men i de seriösa förhållanden jag haft så är det nog snarare jag som dumpat. Det måste väl betyda att om man väl lär känna mig så vill man aldrig bli av med mig?!? :P
Varit ihop med någon som varit otrogen: Ja tyvärr, och jag utvecklar det inte mer än så...
Varit med om en bilolycka: Nej det har jag nog inte... Men varit bra nära... Jag lever i en trygg värld!
Klättrat på berg: Det var väl det enda man gjorde som liten :) Men var senast i julas uppe på ett berg faktiskt!

ANTINGEN ELLER
Kallt eller varmt: Efter att ha varit sjuk och jag då varvade med att ha frossa och att svettas som en gris så väljer jag kallt (även att jag gillar solen). Men om man fryser kan man alltid krypa ner under massa täcken - Går däremot inte att göra så mycket om man är tokvarm.
Spets eller satin: Svårt, det beror lite på vad man ska använda det till...
Blått eller rött: Utan tvekan rött! Har nog köpt 5 röda plagg den senaste tiden och jag vet knappt om jag äger något blått!
Regn eller snö: Åh snö så klart! Jag tror det finaste vädret jag vet är snö och sol. Så himla vackert så man kan stirra sig blind.
Ull eller bomull: Bomull -Ull bara kliar ju och har sig.
Rosor eller tusensköna: Rosor - kan man annat än smälta av en ros eller två?
Vår eller höst: Utan tvekan vår! Det är nog en av mina favoritårstider för då vet man att det väntar en sommar. Och sommar i Sverige är inte att leka med :)
Historia eller vetenskap: Jag är ganska kass på historia tyvärr, så det får nog bli vetenskap. Man kan väl aldrig veta för mycket? :)
Matte eller engelska: Matte -Det är det ämne jag alltid haft bäst betyg i jämt. Började redan i årskurs 2 på lågstadiet då jag en kväll räknade ut hela matteboken hemma för jag tyckte det var skoj, men min lärare blev sur då - why?!

MOTSATTA KÖNET
Gillar du någon just nu från det motsatta könet: Aaa det gör jag. Men bara lite...
Vet den om det: Svårt att säga, förmodligen ja men ändå inte.
Gillar någon annan dig just nu: Hur kan man inte tycka om mig?!
Vad tittar du på hos en kvinna/man: Stilen. First impression last?! Men annars så kan jag ju skriva klyschan att det är insidan som räknas. Och det gör den ju i längden men måste ju ändå finnas något fysiskt att bygga på...

INOM DE SENASTE 48 TIMMARNA
Har du haft ett seriöst samtal: Mellan varven kan jag faktiskt vara seriös. Jag är det faktiskt ganska ofta. Men jag är nog ganska bra på att flumma och det är ju lite synd.. ska jobba på att bli mer seriös tror jag.
Kramat någon: Näe :(
Kommit sams med dina föräldrar: Jag fattar inte heller. Jag snackade med mamma både idag och igår och då var vi inte osams i alla fall...
Bråkat med en kompis: Nej men blivit lite besviken på en :/

GILLAR DU ATT
Ge kramar: Aaaa det gör jag. Vi kan kramas jämt eller när du vill.
Ge massage: Det tycker jag är mysigt. Men är lite rädd för att göra fel bara. Apropå det så måste jag boka en tid hos Lotta snart. Jag är ju helt stel jag..
Gå promenader i regnet: Om det är ett varmt sommarregn så kan jag gilla det. Skönt att svalkas ner lite!

ÖVRIGT
Svär du för mycket: Ja det gör jag verkligen. Vill inte men det bara blir så. Kanske för att det finns så mycket att svära över (=inte mitt fel att jag svär)
När duschade du senast: För fyra timar sedan. Skulle ju äta middag på stan och då måste man vara fräsch...
Vilken färg är det på dina byxor just nu: Svarta så klart. Enda som funkar och som jag gillar!
Vilken låt lyssnar du på nu: Det är helt tyst hemma hos mig. Men den senaste jag hörde var This moment som spelades på BK
Vad var det sista du sa: Vi ses i morgon då...
Hur ser ditt skrivbord ut (till datorn): Lite stökigt med en del kom ihåg lappar här och var. Jag kommer ihåg att göra det mesta av det som står på lapparna.
Vad var det sista du åt: Grillad kycklingfile med ris och jordnötssås. Smarrigt var det med!
Hur är vädret just nu: Det är kväll så solen har gått ner. Men jag skulle gissa på ganska klart...
Vem pratade du sist med på telefon: Med Jonas på jobbet. Han drog några fina stories från Norstat :)
Vad gör dig glad: När någon visar sin uppskattning. När jag känner mig omtyckt och trygg i mig själv.

VART SKULLE DU VILJA ÅKA FÖR ATT:
Shoppa: Får väl bli Ikano med Ass. Det brukar bli dyrt :)
Festa: Festerna i Larvik har bara varit skoj...
Ha sommar: Stannar gärna i Sverige om vädret bjuder på sol och 25 grader varmt!

BARN
Vill du ha barn: Absolut två eller tre blir lagom och gärna första innan jag är 33 :P
Vad ska dom heta: Har inte funderat så mycket på det. Men jag vet att jag för länge sedan ville att om jag fick en flicka så skulle hon heta Alia..

Så det var det - roligt värre :)
Annars så blev det middag på stan idag med några arbetskamrater. Det var himla trevligt. Mer sånt!

Kram å godnatt (om någon timme eller så)

3 kommentarer:

Anonym sa...

mhmhmhm muy interesante :)

Lisa Eriksson sa...

Var det verkligen så intressant? Tyckte bara jag kom på svar som var booring :P

Anonym sa...

nä då,,, inte det lisaa... det enda jag visste tidigare om dig, var att du e en master på singstar... så nu vet ja lite mer