torsdag 15 maj 2008

Klippa och klistra

Ja nästan så blev det. Var hem till Kisa idag och lämnade av mönster och tyg hos mamma. Jag hjälpte faktiskt oxå till - klippte ut mönstret och gjorde ett klipp i tyget bara för att.. Så nu kan jag minsann säga att jag varit med och tillverkat min klänning :) Den blir nog fin i alla fall och det är ju bra!

Letade även rätt på några vackra smycken och en tuff väska som jag kan bekläda mig med. Väskan och smyckena var mormors och det känns bra att bära något som tillhörde henne på denna högtidliga dag. Lite coolt med en väska från 40-talet lixom.

Min mormor var för övrigt en person som betydde oerhört mycket för mig och det känns inte alls kul att hon lämnade denna jord så tidigt som hon gjorde. Hon var alldeles för pigg och glad. Vi umgicks nästan som kompisar och det var alltid roligt att åka och hälsa på henne så ofta som vi gjorde.

I och med att mamma levde ensam från och med att jag och min bror var 6 respektive 8 år så blev det att hon var hemma hos oss nästan varje helg. Trots att det var hela 12 år sedan hon gick bort så känns hon väldigt levande för mig än idag. Jag tänker på henne ofta...

Var och besökte hennes grav tidigare i vår och det kändes verkligen oerhört mycket. Jag saknar henne...

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Gumman!!
Jag tror din mormor skulle vara mycket glad och stolt över att du bär hennes väska på mitt bröllop. Du är bäst, KB