tisdag 20 januari 2009

Andras lycka eller olycka

Vad är egentligen intressant att läsa om i artiklar eller framför allt bloggar?

Vill man läsa om någon som livet leker för? Allt är som en dans på rosor..

Eller... Vill man läsa om personer som har problem med både det ena och det andra?

Om jag själv skulle svara på dessa frågor så skulle jag nog svara att jag vill läsa om andra personers olycka. Det låter ju hemskt och känns ju inte speciellt snällt. Jag vill ju att andra ska vara lyckliga. Eller får bara andra vara lyckliga om man själv är det?

Spelar det någon roll vad man vill läsa om beroende på vilket sinnesstadie man själv befinner sig i kanske? Jag vet inte...

Känns ju i och för sig som att det jag läser på andras bloggar oftare är om negativa saker än om positiva...

Jag själv skriver oftast om saker som påverkar mig på något sätt. Vore ju tragiskt om det var så att man oftast blev påverkad på ett negativt sätt...Känns nämligen som det mesta här i bloggen är gnäll...

Eller är det typiskt svenskt att inte få dela med sig av sin glädje kanske...

Nog om det...

Idag är det tisdag vilket betyder matlagning för min del... Men jag tänker vägra en stund till... Det är ju bara för tråkigt det där med matlagning... ;)

4 kommentarer:

Tjoxen sa...

Det är därför du slaviskt läser min blogg och vill ligga med mig va?

Anonym sa...

Det är väl bara så att det när det är bra känns som det är som det ska vara och då har man inget att rapportera... när man mår dåligt behöver man skriva av sig lite.

Och vad är bättre för att agera ut negativa känslor än en blogg?

Lisa Eriksson sa...

Jag håller med dig fröken rhöös...

Bra då får jag fortsätta att vara negativ kanske :)

Ass sa...

Jag tycker bäst om att läsa när folk är irriterade över saker. Alltså inte när de är ledsna eller olyckliga. Men typ när någon på ett George Costanza sätt vräker ur sig bullshit om en liten smågrej som egentligen inte är något att bli sur på :)