tisdag 6 januari 2009

Nyårsfrågor

Jag har stått emot länge nu... Men vad passar väl bättre nu när jag ligger hopkurad här i Astrids soffa helt ensam.. (I Norge har de ingen röd dag idag, hehehe). Så här kommer mina nyårsfrågor.. (inte mina, jag har absolut snott dom)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Förmodligen en jäkla massa... Men inget så där revolutionerande kanske... O säkert bara korkade saker...

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag är ganska tveksam över att jag hade något... Hade jag det så har jag med största sannolikhet brutit det.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja Albin kom till världen :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja min farmor gick bort...

5. Vilka länder besökte du?
Jag passerade Lettland, Österrike, Danmark, Norge, Spanien. Roligare än så blev det nog inte! Men snart bär det av till Polen - Weeha!

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja, mer än två månader av inspiration för att vara nyttig... För mig är det alltid allt eller inget... Jag vill leva ett hälsosamt liv helt enkelt... Ska det vara så jäkla svårt??? Jaaaaa :) "Det ska va gött o leva.."

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Jag är ingen datummänniska. Men 4 februari kommer jag ihåg. Då förändrade jag mitt liv!

8. Vad var din största framgång 2008?
Utan tvekan att jag spelar innebandy! Så sent som i somras var jag ju åskådare på en innebandycup. Jag hade liksom lagt ner tanken om att jag någonsin mer skulle kunna spela. Men nu spelar jag och det är jag sjukt glad för...

9. Största misstaget?
Åh, finns väl många. Men att jag hade fått slippa säga till mig själv: I told u so..

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
För dig som missat så är jag ju kroniskt sjuk... Jag har en ledsjukdom som jag aldrig kommer bli av mig.. Men med hjälp av piller kan jag leva ganska normalt. Sedan har jag varit förskyld med hosta och ibland feber ca 4 gånger i år.. Det är rekord för mig... Ingen skada dock - om man inte får räkna alla stora fula blåmärken jag ådragit mig! :P

11. Bästa köpet?
Min rosa hårddisk :) Och allt annat som är rosa!!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Jag har slösat i år... Och jag har slösat på fest, resor och innebandyprylar.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
De är många. Jag älskar att associera till musik...

Men för att ta några starka:
Takida - Jaded
Groove Coverage - Runaway
Nelly Furtado - All good things

14. Vad önskar du att du gjort mer?
Kan inte komma på något speciellt.. Jag har hunnit med mycket!

15. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat mindre kanske... det där slår ju tillbaka förr eller senare tyvärr... Men svart är det v 8 och då har jag semester :)

16. Blev du kär i år?
Visst har hjärtat slagit några extra slag.

17. Hur många one night stands?
Jag är ung och oförstörd!

18. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag tror aldrig jag har hatat någon. Så svaret är nej... Hata mindre älska mer (gärna mig :)

19. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag kan ta Jess i Gilmore Girls.. Skulle verkligen inte tacka nej!!

20. De bästa nya människorna du träffade?Fet
IBF Linköping! Sen var det nog bara de gamla vanliga :) (förlåt om jag missat någon ny nu....)

21. En värdefull läxa du lärt dig i år?
"Lyssna till ditt hjärta som vet vad du känner. Det finns ingen annan än du som bestämmer. Lyssna till ditt hjärta du har allt inom dig. Det finns inte nån som kan ta det ifrån dig."
Men denna texten suger.. Ska ju stå lyssna till din hjärna!

22. Citera en sångtext som summerar ditt år:
Herregud jag har inte gjort annat än att citera låttexter på senaste tiden känns det som.. Som sagt jag gillar att associera till musik.... Men jag skulle säga de tre låtarna jag nämnde ovan..



Jahopp det var det! Vad gör jag nu på min lediga dag? Jag har visst fått en nyckel av Astrid så jag kan bege mig ut på äventyr. Let the adventure begin...

2 kommentarer:

Ass sa...

Tappa inte nyckeln bara ;)

Lisa Eriksson sa...

Uffa mig... Nu vågar jag inte gå ut....!!!!

Typiskt då måste jag ligga under täcket hela dagen :D