måndag 19 januari 2009

Botten is nådd?

Känns lite så... Simmar där nere nu ett tag tror jag... Önskar det var lättare... Ta att djupt andetag och simma upp igen... Men man kan ju inte andas på havsbotten... För då kvävs man... Får hoppas att jag stötet på en syrgastub där bland sjögräset...

Jag är ingen poet helt uppebart... Önskar jag kunde skriva bättre... Finare... utan att behöva skriva om syrgastuber :S

Men - ibland blir det inte som man önskar och då får man ta smällen. Förstår bara inte varför det ska göra så ont. Det är fult att slåss... Man ska inte slå på varandra... Sen får jag ju så lätt blåmärken.....

Känns som jag inte är ensam med att ligga under ytan och chippa efter luft... Verkar vara inne med att sabbade relationer... Relationer av helt olika slag... Konstigt det där att det kan tajma så "väl".

Som tur är så går det bättre för andra och det är bara att glädjas med er.

Detta låter ju hur deppigt som helst... Men så blir det när man skriver så tätt intill något som skakat om i känslorna. Det är ju just då som behövet är så stort att skriva av sig...

5 kommentarer:

Ass sa...

Kanske vi kan hitta något ställe för att massbeställa syrgastuber?!? :D

Anonym sa...

oj det där var ju inte det mest positiva inlägget..ändå kan jag inte låta bli att skratta åt det och dina roliga formuleringar! så jag hoppas du ursäktar, men det var väldigt bra skrivet! och vi är mpnga som har behov av syrgastuber då och då..

Sanne´s Blogg sa...

Jag håller fullständigt med föregående talare! Ibland är allting väldigt upp och ner.. Men sånt är livet antar jag!

Lotta Dahm sa...

"respect" darling!!! Tack för lunchen!

Lisa Eriksson sa...

Johanna - du är ursäktad. Det är ju bara skoj om man kan roa :)

Lotta - du är en sån positiv energikälla för mig!! Puss!

Ska leta rätt på lite surgastuber så ska jag dela med mig när ni andra behöver luft!