onsdag 14 januari 2009

Vem bryr sig?

Jag är totalt ointresserad av världspolitik.
Jag är totalt ointresserad av inrikespolitik.
Jag är totalt ointresserad av finanskrisen.
Jag är totalt ointresserad av världskrigen.
Jag är totalt ointresserad av nya häftiga prylar inom teknikvärlden.
Jag är totalt ointresserad av datorer.
Jag är totalt ointresserad av riksdagen.
Jag är totalt ointresserad av kultur.
Jag är totalt ointresserad av mat och nya rätter samt framförallt att laga den.
Jag är totalt ointresserad av coola resmål.
Jag är totalt ointresserad av hem och trädgård.
Jag är totalt ointresserad av mode.
Jag är totalt ointresserad av bilar.
Jag är totalt ointresserad av jobbranchen.

Några eller nästan alla av dessa ämnen kommer ju någon gång upp på diskussion.. Då sitter jag där helt tyst och väntar på att något roligare ämne ska dyka upp... Så vad vill jag prata om då?

Jag har ingen koll på vad som händer i världen. Jag vet inte vem som bestämmer i Iran. Jag vet inte hur man får upp motorhuven. Jag vet inte hur man installerar saker på datorn. Jag läser inte info som jag borde läsa. Jag har svårt att hänga med i handlingen i en film. Jag har dåligt korttidsminne.

Men vill du prata med mig så välj någon av ämnena nedanför, för:

Jag är intresserad av att läsa bloggar.
Jag är intresserad av sport.
Jag är intresserad av dam div 2 östergötland.
Jag är intresserad av att läsa om kändisar på tex aftonbladet.
Jag är intresserad av skvallra.
Jag är intresserad av att leka psykolog.

Lätt som en plätt att föra en diskussion med mig! :P

7 kommentarer:

Anonym sa...

Då var det uppklarat! enkelt. :P

Ass sa...

Vem fan bryr sig om de första sakerna du skrev?

Lisa Eriksson sa...

Precis! Låt välden kretsa kring mig.. Pleeeease..

Anonym sa...

Det ser inte ut som om jag kommer ha några som helst problem med att föra ett intressant samtal med dig Lisa :)

hur skoj är det att sitta på fest eller tjejkväll och diskutera utrikespolitik liksom...

Anonym sa...

Du är ju för go. Du menar alltså att du är totalt ointresserad av musik (kultur) och Singstar (nya teknikprylar)?

...hmmm...

Lisa Eriksson sa...

Jag måste kanske redigera mitt inlägg... Jag gillar ju både musik, singstar och hår!

:P

Ass sa...

Ja ibland slutar du ju inte tjata om hår ;)