fredag 16 januari 2009

Öppna ditt hjärta

Bara måste publicera Emmas ord som hon hade skrivit I sin blogg om kärlek..Jag tyckte det var fint. Hoppas du inte blir arg Emma utan istället tar åt dig och blir glad!


Kärlek är en sjukdom som inte kan döljas. Ett ord, ett ögonkast, ja till och med tystnaden förråder den.
Kärleken är delad egoism.
Den som älskar dig mycket kommer att få dig att gråta.
Det finns många människor som aldrig skulle ha blivit förälskade om de inte hade hört talas om kärlek.
Kärleken är aldrig bortkastad. Besvaras den inte flödar den åter och helar och renar hjärtat.
Kärlek är vänskap som har fattat eld. Den är tyst förståelse, ömsesidiga förtroenden, att dela och förlåta. Den är lojalitet i medgång och i motgång. Den nöjer sig med det som inte är perfekt och tillåter mänsklig svaghet.
En kyss är ett vackert knep som naturen skapat för att hejda talet när ord blir överflödiga.
Kärlek är den märkliga förvirring som drabbar en person på grund av en annan person.
Kärlekens små trick är att låta två människor gå åt var sitt håll och ändå alltid förbli sida vid sida.
Kärleken är sin egen plågoande.
Den älskade är alltid vacker.
Kärlekens dörr är svår att öppna och svår att stänga.
Kärleken övervinner allt utom fattigdom och tandvärk.
Man behöver någon att älska medan man söker någon att älska.


Jag gillar verkligen dessa rader.. Sitter och nickar och håller med...Dessa ord får mig såklart osökt att tänka på mig själv och mina kärlekar. Ibland (ja ibland) får jag känslan av att det inte finns någon för mig. Att jag aldrig kommer att hitta någon som känner samma sak för mig som jag känner för den. Jag har ju inte lyckats så bra hittills... Det måste man väl ändå få konstatera. Visst jag vet ju att jag är en underbar person (smalj) men samtidigt vet jag om att jag är lite konstig... Och samtidigt vet jag att jag har mycket kärlek att ge och den som ser mitt underbara jag och tycker om mig för den jag är kommer bara därför förhoppningsvis att bli väldens lyckligaste!

(dags att skaffa dagbok snart?....)

5 kommentarer:

Anonym sa...

tack lisa för att mina ord får vara med på din blogg:)

Citerar ehm mig själv "en lektion i kärlek"

Kärleken är inte svår att hitta. Den finns överallt (hur skulle annars bönderna i "Bonde söker fru" kunna få så många kära galna kvinnor efter sig?). Folk missuppfattar när de tror att det säger KLICK och sedan, pang bom vips och hej så har man funnit sin livs kärlek. Så är det inte, det är inte kärlek. Det är förälskelse. Kärlek är det du finner i den som stannar vid din sida, den som lyssnar till ditt inre, den som inte kollar på ditt yttre. Den som ser allt det du har att ge, den som vill utforska mer av dig. Den som inte tänker ge upp, den som tänker kämpa för dig lika hårt som för sitt eget liv. Den du är beredd att dela allt med. Den som gör att det inte längre finns något "Du&jag" utan bara "vi". Den som gör dig upprymd, men som aldrig för mycket. Den som du, när du en gång tröttnat, längtar tillbaka till. Den som du kan spegla framtiden i dess ögon. Förälskelse handlar om tillfällig lust, att man känner pirret och attraherar den andre. Självklart ingår detta i kärleken också, förälskelsens alla delar, men förälskelsen saknar saker som i kärleken är självklar.

Jag är övertygad om att du kommer finna någon som kommer att finnas vid din sida, tänk först på hur många fina vänner du har vunnit över åren som kommer att stå dig nära oavsett vad, tänk även på hur mycket glädje som dom ger dig, kärleken kommer att komma att knacka på din dörr när du minst anar det, det är det som är så underbart, så sluta inte vara den du är.
långt detta...solly:(

Sanne´s Blogg sa...

Emma, du är helt underbar!! Jag börjar lipa varje gång jag läser dina texter!

Lisa, du har ingenting att oroa dig för! Den "rätta" kommer dyka upp så småningom!

Unknown sa...

det är bara det att det är ingen som har hittat dig, min pärla! Varför läste du inte det där på vårt bröllop?? Det var verkligen vackra ord!! Puss på dig Bästis

Lisa Eriksson sa...

Emme - det var den långsta kommentaren jag fått hittills och den var bra :)

Önskar ocå jag hade fått läsa denna text för er jenny... kan ni gifta om er kanske?

Anonym sa...

Sitter och sträckläser din blogg just nu Lisa och jag vill bara säga att, ja, du är en underbar människa =)