lördag 19 april 2008

Dunk dunk

Mmm... vaknade 10 idag - så himla bra jag är på att sova nu för tiden! Måste ha varit väldigt trött för jag har haft TV:n på hela natten men den kunde inte rubba min skönhetssömn! Tyvärr så vaknade jag upp med värsta huvudvärken så fick ställa in utflykten med pappa vilket inte var så skoj. Så idag ska jag bara ta det lugnt fram tills kvällens äventyr börjar...

Måste dock ta mig ut på stan och fixa tyg till min klänning jag ska ha på bröllopet. Hoppas Hoppas Hoppas verkligen att jag kan hitta den modellen jag vill ha. Har dock lite noja för jag trivs verkligen inte i finklänningar :S Känner mig fläskig och hur kul är det att stå i kyrkan och visa upp fläsk?! Inge vidare :D Well well - har ju några veckor på mig att komma i form! Ska bara ut och hitta lite motivation.

Men... snackade med Ass om detta igår med att man alltid vill vara smärtare än vad man är. Vi kom fram till att man ändå ganska ofta trivs med sig själv. Varför ska man då gå runt och sträva efter att banta. Kan man bara inte vara nöjd?!

Men tror faktiskt inte att nån är helt nöjd med sig själv. Finns alltid något man vill förändra. En del vill vara smalare, mer tränade, smartare, rikare, snyggare, roligare och så vidare. Vissa av dessa saker kan man ju faktiskt inte påverka själv men just smalare är ju något man själv styr över egentligen. Det är väl därför det är så svårt att acceptera. Men - det är bara att gilla läget. Så länge man ändå mår hyffsat bra över sig själv. Och det gör jag ju :)

Flum flum... Så - ut och fixa klänning! Ska jobba på att tycka jag ser fin ut i sånna klänningar :)

Officiellt glad sa jag igår att jag var. Det står jag fortfarande fast i. Jag mår bra! :)

*Kram*

1 kommentar:

Ass sa...

Det går bra nu ;)