söndag 20 april 2008

Mamma mia

Tycker alla att sin egen mamma är bäst? Jag tycker i alla fall att min mamma är hur bra som helst. Hon sov i min lägenhet i natt och hon lämnade den diskad och städad... Dessutom hade hon med sig två små presenter plus blommor att plantera på balkongen.

Uscha jag är nog ganska bortskämd. Men inte på materiella ting utan på omtanke och hjälp. Jag är glad att det är så för det har nog gjort att jag inte sätter så högt värde i pengar som jag vet många andra gör. Det är faktiskt något jag kan störa mig på hos folk - det är så många som är så pengakåta. Visst att det är skönt att ha pengar på kontot men vad betyder det egentligen? Inte alls mycket. Finns så mycket annat jag hellre värdesätter och lägger ner energi på.

Att jag blivit bortskämd på omtanke och hjälp har nog i och för sig gjort att jag är lite dålig på att klara mig på egen hand. Men det är ju så härligt när någon tar hand om en lite :S Men jag jobbar faktiskt på att bli mer självtändig och jag tycker jag tar små steg framåt.

Idag är en bra söndag för en gång skull. Hoppas det håller i sig. Har haft sällskap mest hela dagen så nu ser jag fram mot lite mee time. Det behöver även en sån osjälvständig person som jag..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara säga hej och puss. Spicehelgen står sig fortfarande?

Hej och puss.

Ass sa...

Håller med dig! En ovanligt bra söndag... :D