tisdag 29 april 2008

I did it!

Weee... Idag kan jag nästan vara nöjd med mig själv! Började dagen med att få upp och tvätta. det var verkligen imponerande för de senaste två gånger jag har bokat tvättid till kl sju så har jag istället snoozat vidare. Men idag tog jag mig alltså upp. Jag hade faktiskt planerat att gå och lägga mig igen innan det var dags att hänga upp. Men istället var jag duktig och dammsög och tappade upp diskvatten. Asså jag är imponerad av mig själv... (Vet inte om jag ska nämna detta men senare på eftermiddagen lyckades jag dock med att låsa in tvätten i torkrummet... Kom en minut för sent så jag kunde tyvärr inte öppna dörren :S)

Sedan blev det i alla fall en lååång dag på jobbet. Men flyttade inte fram allt för mycket till i morgon så jag får nog vara nöjd där med.

När jag kom hem slog jag inte ens på tv:n utan började genast med att deklarera samt betala måndadens räkningar (ja ja jag var väl lite sent ute här). Men nu så sitter jag här i soffan är är ganska nöjd över mig själv och har precis ätit grillkorv som blev över efter gårdagens grillning med Anna (bra initiativ Anna!!)

Fick ett litet jobbigt samtal från mamma idag. Hennes vän och kollega fick i måndags en hjärnblödning när de spelade innebandy och ligger du djupt nedsövd. Det hade verkligen varit en hemsk upplevelse... Usch vill inte skriva om det här. Men det var tur att hjälpen kom när den kom för hon hade inte klarat sig många minuter till. Om hon nu klarar sig...

Jag ska i alla fall ägna ett antal minuter åt att tänka på henne och på det sättet försöka ge henne kraft att komma tillbaka . I sådana här lägen tror jag faktiskt på taneköverföring, telepati eller vad det kan tänkas heta. I sådana här lägen är uttrycket ensam är stark helt fel. Är ensam någonsin stark? Inte fäen blir man stark av att vara ensam...

Vilken tur då att jag får lite sällskap av Karro ikväll :) Hon kommer faktiskt alldeles snart så nu ska jag förbereda lite godsaker till oss!




2 kommentarer:

Ass sa...

Du skötte dig bra idag Fisen!

Jag vill också hänga med Carro och dig! Men det blir på lördag det! :D

p.s. raaaaaaap ;)

Anonym sa...

man kan ju inte lyckas med allt på en gång... tänk "babysteps"

hoppas att hon kommer tillbaka och någon gång får spela lite innebandy även om det är en väldigt lång väg dit