torsdag 3 april 2008

Första gången!

Jaha, då var det dags. Ända sedan Astrid skapade sin blogg har även jag blivit sugen på en. Vi gör ju allt samma... Och nu när vi är längre än 40 cm ifrån varandra så kanske det här blir bra för mig.

Eftersom att jag sedan länge har konstaterat att jag inte är så bra på att prata om mig själv och vad jag känner (låter kanske konstigt men så är det) så kanske det blir bra terapi för mig med en blogg vad vet jag. Om nu någon hittar hit :)

Så var börjar man...

Känns som att jag äntligen håller på att bli lite bättre. Har inte hostat lika mycket idag så jag ser ljuset. Tror även att jag varit feberfri. Är dock grymt trött så förhoppningsvis kommer jag i säng tidigt idag. What happend?? Jag är ju aldrig sjuk. Undra om det kan ha något att göra med att jag umgåtts väldigt mycket med två av de mest sjukaste personerna i världen (nästan sjukast både fysiskt och psykiskt :) Tror i alla fall att det kan vara så. Men jag klagar inte!!

Har i alla fall fått min nya bärbara dator fixad. Så nu kan jag ligga i soffan och både jobba och slösurfa. Så himla gött! Jag har ett liv igen :S

Appropå att få datorn fixad så har jag kommit fram till att jag är väldigt bortskämd vad gäller att få hjälp med "tekniska" saker. Blir lite irriterad på mig själv över det för jag är egentligen ganska intresserad. Men är så mycket enklare att fråga någon som man vet kan. Så jag gissar att min lata sida har tagit över. Men nu när jag bor ensam och lever ensam borde jag ju verkligen försöka lära mig att göra allt själv.. hmm - dyker det upp nya problem så kanske jag kan överväga att fixa själv, men bara kanske. I och för sig behöver jag en sladd från min bärbara till recievern - kanske ska jag försöka lista ut det på egen hand. Den som lever får se!

Nu måste jag gå och tända en lampa. Är ju alldeles kolmörkt här!

Peace of!

5 kommentarer:

Ass sa...

Undrar vilka sjuklingar du pratar om... jag förstår inget :P

Jag är emot att fixa saker själv, det är socialt att få saker fixade åt en :) Det är inte att vara lat, bara att vara sällskapssjuk (och aningens bekväm) :D

Joelbitar sa...

Meeeen... VEM är det som kan vara SÅ sjuk egentligen... ;)

Jonas sa...

Säg till om du behöver hjälp med kabeln... ;)

Ass sa...

Måste ju bara säga att du har så otroligt fyndig Rubrik och Beskrivning... Huuuur kom du på dom? ;)

Lisa Eriksson sa...

Åh herregud var jag blir rörd av alla kommentarer

Jonas - inte omöjligt :P