fredag 4 april 2008

Äntligen fredag?

Wohooo! Jag har alltid tyckt att fredagar är den bästa dagen på veckan. Just för att man har jobbat klart sin arbetsvecka och man vet att det väntar två dagar då man får sova hur länge man vill. Visserligen så brukar jag vakna runt kl 7-8 även på helgerna men åndå...

I skrivandets stund vet jag inte om jag håller med om att fredagarna är de bästa. Just den här fredagen hoppas jag verkligen inte är veckans höjdpunkt för jag ser inte vad som skulle vara så himla bra med den. Som jag skrev förut så var mitt humör lite så där i förmiddags, men lagom till lunch så vände det och jag blev tokglad istället. Jag hänger knappt med själv och jag förtjänade verkligen att bli kallat "flams&trams". Min arbetsinsats på jobbet vet jag inte vad jag ska säga om. Stundtals gjorde jag inte alls någon nytta medan jag i nästa stund jobbade på som en tok. Fick ändå gjort det som skulle göras vilket känns skönt. Jag har verkligen fasat för denna vecka gällande arbetsbelastning men det har visats sig gå ganska bra ändå. Så.. vad kommer då göra den här dagen till veckans bästa. Hmmm, hmmm.. Ja jag var ju och shoppade ingredienser till taco förut så lite god mat kommer jag ju att få i alla fall. Men är tveksam till att det räcker. Nej, fredagar är bara roliga om man "fikar" med sina vänner på stan eller får hångla i soffan :P

Eftersom att jag inte gillat någon av dagarna denna vecka egentligen (har faktiskt sugit så hårt) så har jag därför väldigt stora förhoppningar på att lördag kommer bli den bästa dagen för mig den här veckan! Den är ganska fullspäckad; först ska jag få hjälp att byta till sommardäck (vad hände med att klara allt själv?), sedan kommer Frida och då blir det roooligt! Har fått en förfrågan om att festa lite på kvällen så om jag känner mig själv rätt kommer min kväll att sluta på Ågatan. Jag gillart :)

2 kommentarer:

Ass sa...

Alla dagar är bättre än torsdagar i alla fall! :)
Jag vill också träffa Fridis!!! :(

Anonym sa...

Tur att du höll med om epitetet "flams&trams" så slipper jag ha dåligt samvete för att ha sagt det ;)